FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
Gondolkodva tanulunk!
A program igazi varázsa, hogy nemcsak a logikai- taktikai- stratégiai gondolkodása fejlődik a gyerekeknek, hanem a tér- forma érzékelés és a rész- egész felismerésének képessége is nagymértékben javul, ami fontos szerepet játszik többek között a dyslexia kezelésénél is.
A matematikai képességeken kívül rendkívül fejlesztik a vizuális intelligenciát, kombinációs készséget, társas alkalmazkodást ill. beilleszkedést és a KUDARCTŰRÉST. Önismereti játékokkal segítjük az önbizalmat és önkifejezést.
Szeptembertől- májusig 8 logikai blokkot tartunk a gyerekeknek. Minden blokk 4 órából áll –hetente 1 alkalom-, ahol 3 világhírű logikai-stratégiai játékot tanulunk, a negyedik óra ismétlés. Az órák interaktív módon, kiscsoportban zajlanak, szakképzett oktatókkal, ahol az önálló gondolkodás fejlesztésére helyezzük a hangsúlyt. Minden gyerek egyéni visszajelzést és fejlesztő lapot kap. Az órai anyag és a nyomtatott játéktáblák hazavihetők, így együtt is tud a család játszani!
Minden blokkban más-más oldalról fejlesztjük a gondolkodási folyamatokat.
Különböző gondolkodást és stratégiát igénylő speciális táblákon: (Alquerque tábla, Surakarta, , sakktábla, hexa tábla, triangle tábla…)
Más- más taktikát alkalmazó játékcsoportokban: (nyerő vonal alkotás, matematikai játékok, professzionális- abstract stratégiát igénylő játékok..)
A FOGLALKOZÁS MENETE
1. rész: Kommunikáció fejlesztés- a kreatív problémamegoldás jegyében
A gyerekek kívánságára stabil napirendi pont lett a LOGI-STORY!!! Életkornak megfelelően egy izgalmas detektív történetet mondunk el e gyerekeknek, ahol nekik, mint FBI-nak kell kinyomozniuk, hogy mi történt, kizárólag kérdések felvetésével! A tanulásban és az életben való érvényesüléshez az egyik legfontosabb dolog a HELYES KÉRDÉSEK FELTEVÉSE. Különösen fontos ez, hiszen az iskolákban frontális oktatás folyik, otthon pedig a gyerekek többsége a számítógépet és a tv-t bámulja meredten.
Leggyakoribb hibák:
- nem kérdeznek, hanem állítanak
- saját gondolatmenete mentén halad, ahelyett hogy az új információkat befogadnák
- nehezen alakítják kérdéssé a problémát
- nem figyelnek egymásra, egmás után többször felteszik ugyanazt a kérdést
Fejlesztük:
- a kommunikációs készséget
- társas érintkezésben használt intelligens szófordulatokat begyakoroljuk
- kretív problémamegoldást
- lámpaláz oldása, szereplési kedv fokozása
Az izgalmas nyomozás hevében a leggátlásosabb gyerekek is feloldódnak és
aktívan szerepelnek
- toleranciát: nem nevetjük ki egymást, sőt a legfurcsább elgondolások vezethetnek legtöbbször megoldásra; valamint egymás elfogadása és segítése a cél! Különösen fontos a mai versenyszellemben nevelkedő generációnak ez a szemlélet!
Felsősök és középiskolások érdekes témafelvetéssel dolgozzák fel a játékhoz kapcsolódó ismereteket: Da Vinci kód és a Fibonacci- számok
2. rész
Játékszabály --- Játék --- Csapatépítés
Elmondjuk a játékszabályt, visszakérdezzük,bemutatjuk a táblán.
Csapatépítés: közösen játszanak az oktató ellen, felváltva sorban lépnek, de együtt beszélik meg a stratégiát. Ellenőrizzük, hogy mindenki helyesen értelmezte e a játékszabályt, a kisebb hibákat korrigáljuk, együttműködést és toleranciát csiszolgatjuk.
Páros játék: Első körben kialakítjuk a párokat. Figyelünk arra, hogy mindenki- mindenkivel játsszon! A viselkedést és logikai hozzáállást az egyéni fejlődési lapon vezetjük.
3. rész
Stratégiai megbeszélés és összegzés + TANULÁSI TECHNIKÁK
Összegyűjtjük interaktív módon, kérdésekkel azokat a trükköket, stratégiákat, melyekkel a gyerekek nyerni tudtak.
FONTOS!: Nem adjuk készen az információt, stratégiát! Ne feledjük gondolkodni tanítunk: az a stratégia sokkal fejlesztőbb hatású, amire magától jött rá a gyerek, mint az, amelyiket készen kapva nyerni tud ugyan, de mechanikusan alkalmazza.
Ha kellő mélységig eljutottunk, összegezzük és elmondjuk, mire kell figyelni játék során. Az általuk megfogalmazott trükkökre hivatkozva rávezetjük őket a nyerő stratégiákra: kezdő lépés- védekezési taktika- támadás...
4. rész
Játékos Önismeret
Játékos önismeret és társas intelligencia fejlesztő játékkal zárjuk az órát, ahol tanulunk kommunikálni, megismerjük erősségeinket- és gyengéinket.
5. rész
Fejlesztő feladatlapok
Fontos! Önállóság fejlesztése. A gyerekekre bízzuk, mennyi időt töltenek a páros játékkal a kötelező meccseken kívül. Saját magának osztja be az idejét.
MIT TESZ
A LOGI-SULI/OVI PROGRAM
A RÉSZKÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSÉÉRT?
!!! A Logi-Suli program egészséges, részképességzavarokkal NEM küszködő gyerekek fejlesztését vállalja.
Ha gyerekének problémája van, csatlakozzon dyslexiás-dysgráfiás-dyscalculiás csoportunkhoz, vagy kérjen egyéni fejlesztést!!!
A Logi-Suli programot továbbfejlesztve, a játékok közé beépítettünk olyan játékos feladatokat, amelyek a dyslexia- és egyéb dysfunkcionális területek előrejelzésére és fejlesztésére alkalmas.
A LOGI-SULI PROGRAMBAN MINDEN GYEREK HAZAVIHETI GYŰJTŐMAPPÁJÁBAN A
- JÁTÉKTÁBLÁKAT PAPÍRTÁBLÁN,
- A FEJLESZTŐ FELADATLAPOKAT ÉS
- AZ EGYÉNI VISSZAJELZŐ FEJLŐDÉSI NAPLÓT.
EGY ÉV ALATT 24 JÁTÉKBÓL ÁLLÓ JÁTÉKTÁR ALAKÍTHATÓ KI, MELYEK EGYRÉSZT VILÁGHÍRŰ LOGIKAI JÁTÉKOK, MÁSRÉSZT A LOGI SULI SAJÁT FEJLESZTÉSŰ JÁTÉKAI.
MINDEN JÁTÉK MEGVÁSÁROLHATÓ A WEBSHOPBAN.-HAMAROSAN!
Problémával nem rendelkező gyerekek is nagy lelkesedéssel készítik a rejtélyes rajzokat és oldják meg a rész-egész funkciók felismerésére irányuló izgalmas detektíves feladatlapokat, és az irányok- térbeli tájékozódást vizsgáló feladatokat.
Ma minden tizedik gyerek diszlexiás - de a többség nem kap megfelelő segítséget, vagy fel sem ismerik, hogy ez a baja.
Rejtélyes rajzok:
Ezekben a feladatokban egyszerű, irányokat s távolságokat tartalmazó utasításokat követve kell négyzetrácsos papíron megrajzolni a vonalakat a megadott sorrendben. Ha sikerült végig helyesen megoldania a lépéseket, az eredmény egy rajz lesz, pl dinoszaurusz, kiscica…, amit a gyermek kikapcsolódásképpen kiszínezhet, így játékos formában gyakorolhatják az irányokat, emellett fejleszti a finommotorikájukat, és egyben a szem-kéz koordinációt is. PILLANATOK ALATT SZŰRHETŐ, HA VALAKINEK PROBLÉMÁJA VAN!!!
Rész-egész funkciók felismerésére irányuló izgalmas detektíves feladatlapok:
Két fő típusa van, az egyik az úgynvezett bújtatott képes feladatlap, mely a gyerekek nagy kedvence. Minden órán plusz hazavihető feladatlapokért könyörögnek a gyerekek, és visznek haza a tesóknak, barátoknak is:). Ebben a típusban a gyerekeknek egy nagy rajzon, pl. ami cirkuszt ábrázol, kell kis elveszett tárgyakat megtalálniuk, amelyet elrejtettünk a nagy képben.
Másik típus amikor betű, jel ill. szám alapján kell kiszínezni egy rajzot, különböző kisebb geometriai formák alapján. nehézségi szintek 3 évestől felnőttig!
Irányok- térbeli tájékozódást vizsgáló feladatlapok:
Labirintusjellegű feladatlapok, ill. tantrix jellegű megoldások, amikor különböző irányokat színeket kell kombinálni puzzle szerűen, hogy a rész-egész funkció se maradjon ki a fejlesztésből.
Logikai játékokkal a részképességzavarok megelőzésért:
Dyslexia megelőzésére
- Rész-egész funkciók felismerését igénylő logikai játékok
- Irányok, térbeli tájékozódást fejlesztő játékok
Dyscalculia megelőzésére
- matematikai alapműveleteket igénylő és fejlesztő játékok
- absztrakciós képességeket fejlesztő játékok
Dysgráfia megelőzésére
|